skip to Main Content

STRAIPSNIAI

Penki laimingų žmonių įpročiai

azuolynoklinika-straipsniai-5-min

Sykį šventasis užėjo į rūmus ir prisėdo pailsėti. Taip jau nutiko, kad netrukus pro tą vietą ėjo karalius. Jis nustebo radęs nekviestą svečią ir paklausė:

  • Ar tu žinai, kur sėdi?

Šventasis atsakė:

  • Prisėdau pailsėti keliautojų viešbutyje.

Užsirūstino karalius ir sušuko:

  • Argi neatskiri paprasto viešbučio nuo karališkųjų rūmų?

Tuomet šventasis paklausė karaliaus, kas gyveno rūmuose iki jo.

  • Mano tėvas, o iki jo – mano senelis, ir mano karališkasis sūnus gyvens čia po manęs.
  • Tai kas gi čia, jei ne keliautojams skirtas viešbutis? – paklausė šventasis.

Thakar Singh „Geros istorijos verčia mus gerais“. Indų pasakėčios. I dalis.

Nebūtina nukakti iki Indijos, kad suprastum: laimė yra čia pat, jei moki ją pastebėti ir džiaugtis. Tik sutinku, kad Indijoje aiškiau gali suvokti, jog tikra laimė nesusijusi su turtais, patogumais. Nežinia, kodėl dažnai pamirštame, kad šioje žemėje esame it į gražų viešbutį užsukę keliautojai, ir vis, lyg gyventume amžinai, atidėliojame laiką, kai galėsime pasijusti laimingi.

Bet yra žmonių, kurie, regis, visuomet laimingi. Manote, jie įspėjo laimės paslaptį? Ne! Jie ir verkia, ir pyksta, ir liūdi, tik neleidžia šiems jausmams nugalėti. Šie žmonės moka būti laimingi! To nesunkiai galite išmokti ir jūs, jei atkreipsite dėmesį į penkis pagrindinius laimingų žmonių įpročius.

  1. Vengti užburto minčių rato

Per parą, kaip rodo tyrimai, žmogų aplanko apie 60 000 minčių. Net 95 proc. jų – tos pačios, kurios aplankė vakar ir užvakar. Deja, dauguma minčių neigiamos. Negatyvus mąstymas veikia mūsų psichiką ir fiziologiją – toks užburtas minčių ratas stimuliuoja smegenų dalis, susijusias su nerimu ir depresija.

Mūsų mintys ne visada teisingos, dažniau viską matome juodesnėmis spalvomis, nei yra iš tikrųjų! Jei per dieną mus keliskart pagirs ir kartą pakritikuos, apie ką galvosime ilgiau? Žinoma, apie kritiką.

Išeitis – suvokti, kaip mintyse atsiranda neigiamos informacijos užtaisas, ir jį neutralizuoti. Laimingi žmonės neleidžia įsivaizduojamiems pavojams ir smulkmenoms užgožti laimės pojūčio. Reikia mokytis sustabdyti neigiamų minčių srautą ir daugiau galvoti apie tai, kas teikia laimės.

  1. Pastebėti džiuginančias smulkmenas

Vienoje eskimų pasakėčioje aprašyta, kaip senelis mokė anūką: „Mūsų viduje visą laiką kaunasi du vilkai. Vienas – tai nelaimė: liūdesys, pyktis, baimė, pavydas, savigrauža. Kitas vilkas – laimė: džiaugsmas, meilė, viltis, gerumas.“ „Kuris vilkas laimės?“ – paklausė anūkas. „Tas, kurį tu penėsi“, – atsakė senasis eskimas.

Stenkitės pastebėti, pajusti, įsiminti bet kokias gerų emocijų teikiančias smulkmenas: teigiamas mintis, mažyčius malonumus, ypatingai nuteikiantį skonį ar kvapą. Tokie veiksmai aktyvina tas smegenų ląsteles, nuo kurių priklauso žmogaus atmintis ir dėmesingumas. Pavyzdžiui, nusipirkę skėtį, staiga imate ir kitur pastebėti tokius pačius ir panašius skėčius. Taigi, kai nuspręsite pastebėti tik grožį ir laimę, jūsų smegenys pasirūpins, kad taip ir nutiktų!

Neskubėkite! Pasimėgaukite gėrio ir laimės pojūčiu. Stebėkite, kaip džiugesį „čia ir dabar“ išgyvena vaikai, – jie gali tapti geriausiais laimės mokytojais.

  1. Nusiteikti optimistiškai

Nusiteikti optimistiškai – nereiškia užsimerkti ir neigti akivaizdžiai neigiamą, nemalonią situaciją. Tiesiog užuot pasidavus neigiamoms mintims, baisioms nuojautoms ir savigraužai, reikėtų prisiminti, kad viskas priklauso tik nuo vertintojo pozicijos.

Galvodami apie nerimą keliantį dalyką, pasistenkite įžvelgti kuo daugiau teigiamų jo pusių. Dvasinę pusiausvyrą gali grąžinti supratimas, kad viskas vyksta ne šiaip sau. Verta pasistengti įžvelgti įvykio prasmę ir naudą.

Užuot panikavę ir pykę, pagelbėkite sau racionaliomis mintimis: „panašių dalykų yra nutikę ir anksčiau – aš visuomet rasdavau išeitį“ arba „kuo labiau nurimsiu, tuo daugiau gerų minčių mane aplankys“.

  1. Rasti malonią veiklą

Vos per kelias mėgstamo užsiėmimo minutes žmogus atsipalaiduoja, pagerėja jo nuotaika. Tai gali būti bet kokia maloni veikla: mezgimas, šuns vedžiojimas parke, stalo teniso treniruotė ir pan. Beje, laimingi žmonės nuolat stengiasi atrasti ir patirti ką nors nauja, todėl išmėginkite tai, ko dar nebandėte: nardymą, šuolius parašiutu, keramikos pamokėles…

Labai svarbu dirbti mėgstamą darbą. Remiantis statistika, net 80 proc. žmonių jo nekenčia! Darbe žmonės praleidžia daugiau nei pusę dienos, tad nieko keista, kad aplinkui tiek daug nelaimingų žmonių. Todėl verta pasvarstyti, ar gaunamas uždarbis pakankama kompensacija už nuolat patiriamą nuovargį, liūdesį, apatiją? Jei neįmanoma pakeisti darbo, reikia keisti mintis: pasistengti įžvelgti darbinėje veikloje kuo daugiau pozityvių dalykų.

  1. Branginti artimuosius, draugus ir santykius su jais

Darni šeima ir geri patikimi draugai – laimės piramidės pagrindas. Patirdamas stresą organizmas gamina hormonus, skatinančius ne tik mobilizuoti vidines jėgas, bet ir ieškoti išorinės paramos. Tad jei jaučiatės blogai, nesistenkite to nuslėpti. Verčiau nerimu, išgyvenimais pasidalinkite su artimais draugais – jie gali padėti vėl pasijusti laimingiems.

Dar svarbiau nepamiršti, kad artimi žmonės – ne duotybė. Todėl visada skirkite dėmesio šeimai ir draugams, elkitės taip, kad jie jaustųsi esą jums brangūs ir ypatingi.

Pasistenkite, kad aplink jus būtų kuo daugiau gyvenimu besidžiaugiančių, optimistiškų, nuoširdžių žmonių. Branginkite ir gerbkite žmones tokius, kokie jie yra, ir nemėginkite jų pakeisti. Stenkitės padaryti ką nors, kad draugo ar artimojo diena būtų laimingesnė. Greta laimingų žmonių nejučia ir patys pasijusite laimingi. Tad priimkite šią laimės dovaną, o vėliau ir patys dovanokite ją kitiems!

Parengė: Saulė Gradaitė

Back To Top